• Pertanian
    strategi hidup dan perlawanan. Dua, tiga kali seminggu, lahan Bu Napsiyah di desa Pulungan, Tumpang, Malang, menjadi ruang kuliah saya. Bu Napsiyah menjadi guru saya yang luar biasa. Keahlian Bu Napsiyah jauh melebihi batasan lahannya untuk meliputi ekosistem sekitarnya sebagai keseluruhan. Kearifannya atas...
    Premium 16222 Words 65 Pages
  • Sikh Rehat Maryada
    VII – Taking Hukam Chapter VII – Reading of the Guru Granth Sahib - Article VIII - Sadharan Path (completion of Normal, Intermittent Reading of the Guru Granth Sahib) - Article IX - Akhand Path: Uninterrupted-Non-Stop-Completion of the Reading of the Guru Granth Sahib - Article X – Commencing the non-stop...
    Premium 10192 Words 30 Pages
  • Jurnal Earnings Management
    yaitu dengan manipulasi aktivitas riil. Manipulasi aktivitas riil merupakan manipulasi yang dilakukan oleh managemen melalui aktivitas perusahaan sehari-hari selama periode akuntansi berjalan dengan tujuan tertentu yaitu memenuhi target laba tertentu atau untuk menghindari kerugian. Manipulasi ini menjadi...
    Premium 6261 Words 19 Pages
  • Mengenal Sains
    MENGENAL SAINS: PENDAHULUAN Sains dan Teknologi yang ada pada hari ini adalah hasil daripada perkembangan yang berlaku semenjak beribu-ribu tahun yang lalu melalui beberapa tamadun manusia. Ia merupakan daya usaha manusia memahami alam dan seterusnya berikhtiar untuk meningkatkan kesejahteraan hidup...
    Premium 4062 Words 17 Pages
  • Ayyappa
    ................41 Ayyappaa Saranam Saranam En Ayyappaa .........................................................................................42 Hari Hara Suthanae Saranam Thaa ......................................................................................................42 Pambayarin Ponpulinathil...
    Premium 11409 Words 46 Pages
  • Fasilitator Qualities
    mewujudkan persefahaman, bermasyarakat serta memberikan impak yang lebih baik . Ihsan , hari ini lebih baik dari semalam. Sikap optimis amat penting bagi Fasilitatos. Malahan kita berusaha supaya esok lebih baik dari hari ini. Sikap ini memerlukan prosesyang berterusan dan melibatkan refomasi (islah). Berfikiran...
    Premium 5354 Words 20 Pages
  • The World of Life.
    the right breast of Brahma, is married to 13 daughters of Daksha and fathers Shama, Kama and Harahsa. He is also the father of the celebrated Rishis Hari, Krishna, Nara-Narayana. In the epic Mahabharata, he is incarnate as Vidura.[9] Also, Dharma is invoked by Kunti and she begets her eldest son Yudhisthira...
    Premium 5281 Words 18 Pages
  • Study
    Vitthobha left home without telling his wife and went to Kasi and met Swami Ramanada. (Swami Ramananda is also the guru of Sant Kabirdas). He then formally took Sanyasa ashram from his guru Ramanda and stayed with him in Kasi. His wife Rukmani was searching for him and months passed by. Some one had told...
    Premium 19219 Words 41 Pages
  • Role Model
    Rangam, Tamil Nadu, India | Titles/honours | Emberumaar, Udayavar, Yathiraja, Most veneratedacharya (teacher) in the philosophy of Sri Vaishnavism. | Guru | Yamunacharya | Philosophy | Vishishtadvaita | Literary works | VedArtha Sangraham, Sri Bhasyam, Gita Bhasyam, VedAntha Deepam, VedAntha Saram...
    Premium 2806 Words 9 Pages
  • My Favourite Book
    ‘Godaan’. ‘Godaan’, is Prem Chand’s master-piece and ranks very high in the world of fiction. The book portrays the life of the poor villagers – Hari, Dhania and tohers. The author felt the problems of the villagers and placed them before us honestly. Closely connected with their lives is the picture...
    Premium 1577 Words 4 Pages
  • Leadearship
    menjadi guru olahraga di sekolah Tionghoa, Nan Hua. Karena tuntutan kebutuhan untuk mencukupi keluarganya karena berperan sebagai kepala keluarga dan juga harus mencukupi untuk membayar sekolah adiknya di Universitas Indonesia, akhirnya beliau juga mencari pekerjaan tambahan. Pada siang hari Bapak Karmaka...
    Premium 2610 Words 12 Pages
  • Guru
    letaknya sumber utama kekuatan dan keyakinan diri kita?Untuk menjadikan posting ini lebih bermakna dan lebih anda ingati, apa kata anda fikirkan dulu hari ini tentang soalan ini. Biasanya, apabila anda merasa rendah diri atau hilang keyakinan diri, apa yang anda lakukan untuk menaikkan semula semangat...
    Premium 6613 Words 19 Pages
  • Oumh1103
    menarik dan paling diminati oleh sesiapa sahaja yang dapat mengaksesnya. Dengan lebih 50 juta tapak halaman web dan dengan pertumbuhan 10 peratus setiap hari, halaman web merupakan sumber maklumat tak terhingga kandungannya. bo. Kepesatan teknologi maklumat telah membawa dimensi baru dalam sistem pendidikan...
    Premium 2745 Words 12 Pages
  • Institute
    Education & Technology Delhi Teachers' Training College 4. 5. 6. Gitarattan Institute of Advanced Studies and Training (For Girls Only) 7. Guru Nanak College of Education English, Hindi, Social Science, Mathematics, Integrated Science English, Hindi, Mathematics, Integrated Science, Social...
    Premium 7140 Words 35 Pages
  • assignment
    commitee at 087726334556 Artinya Contoh 1: pengumuman UNTUK SEMUA MAHASISWA 'S Sabtu ini IS 17 Agustus, hari kemerdekaan. Jangan lewatkan festival Hari Kemerdekaan! festival dimulai pukul 08.00 di setiap distrik Subang. berkumpul di depan sekolah kami pada pukul 07.30 untuk melihat...
    Premium 9252 Words 25 Pages
  • Tentera Masa Hadapan
    Tentera masa depan >> Pakcik: Hari tu pernah gak tengok Latihan Menembak PLKN ni. kebetulan masa tu pakcik bawak anak-anak buah pegi menembak, dan budak2 PLKN tengah menembak kat lapang sasar sebelah. Ok apa. diorang pun nampak suka. berbalik kepada tajuk. mungkin daripada PLKN ni lah kita dapat...
    Premium 17192 Words 61 Pages
  • Life
    Samskaras 3 „æSÜU¢Ú¢p¢çqÜUæ Ÿ¢¢hæ ²ƒ¢ÜU¢Hæ ²ƒ¢{Ý}¢ì J S±S±x¢ës¢Ý鄢Ú ÜU¼üÃ²æ ™ çm…‹}¢ç|¢: JJ    INTRODUCTION Lord of incarnation Lord Shree Hari took birth at to uplift the human lives. After serving the parents at a tender age left the abode in order to move about (Van Vicharan) the saints were...
    Premium 2463 Words 9 Pages
  • Akilathirattu Ammanai
    Tamil. History Akilam was written down by Hari Gopalan Seedar, one of the five disciples of Vaikundar, at his residence in Thamarai Kulam village, at the present Kanyakumari district in Tamil Nadu. The opening foot of the Kappu was commenced to Hari Gopalan Seedar in a divinely inspired semi-conscious...
    Premium 3361 Words 13 Pages
  • Adhd
    lainnya ) g) Sering mudah mengalihkan perhatian dari rangsangan dari luar yang tidak berkaitan h) Sering melupakan tugas atau kegiatan sehari-hari (2) Memenuhi 6 atau lebih gejala hiperaktivitas-impulsivitas paling tidak selama 6 bulan pada tingkat menganggu dan tidak sesuai dengan tingkat perkembangan...
    Premium 1530 Words 7 Pages
  • Psychosocial Dispositions of Creative Musicians
    experience which made me interested in this kind of research. I belong to a north Indian Brahmin family which was very religious. My parents got Guru-Dikshā by a guru and joined a spiritual group. This group publishes several spiritual magazines in which many devotional songs were also included. My mother...
    Premium 9633 Words 27 Pages